Ortadoğu Gazetesi

'Dijital oyunlardaki mesajlara dikkat'

BİLİM-TEKNOLOJİ / 2018-04-11 16:35:42

'Dijital oyunlardaki mesajlara dikkat'

BTK Başkanı Sayan, dijital oyunların bilinçli ve güvenli kullanılması gerektiğini belirterek "Oyunların içinde verilen subliminal mesajlara dikkat edilmeli, onlara karşı önlem alınmalı. Üretilecek oyunlar milli karakterimize uygun olmalı." dedi.

 

 

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) Başkanı Ömer Fatih Sayan, "Dijital Oyunlar" temasıyla BTK'de düzenlenen "Uluslararası Çocuk ve Bilgi Güvenliği Kongresi"nde yaptığı konuşmada, internetin her geçen gün hızlandığını ve kısa zamanda büyük değişimler yaşadığını söyledi.

 

İnternetin etkileşimli, her düzeyde kullanıcının içerik üretebildiği, gelişmelere anlık ulaşabildiği platform haline geldiğini belirten Sayan, "BTK olarak internetle ilgili gelişmeleri takip etmek, yeni politikalar üretmek, çocukları internet ortamında korumanın yollarını bulmak, sanal dünyanın risk ve tehlikelerine karşı çocukların güvenliklerini sağlamak için çalışmalar yapıyoruz." diye konuştu.

 

Sayan, dijital oyunların global ekonominin en değerli ürünlerinden olduğuna işaret ederek, sektörde 109 milyar doları bulan pazar büyüklüğünün bu yıl 120 milyar dolara ulaşacağının tahmin edildiğini bildirdi.

 

"RİSKLERE KARŞI BİRLİKTE REAKSİYON GÖSTERMELİYİZ"

Sayan, yerli oyun üreticileri için ekosistem oluşturulması gerektiğinin altını çizerek, dijital oyunların doğru şekilde geliştirilmesinin hem çocuklar hem de üreticiler için önem taşıdığını vurguladı.

 

Oyun geliştirmek ve pazarlamak için oyun tasarımı, görsel tasarım, programlama, modelleme, test etme gibi farklı disiplinlerin bir araya gelmesi gerektiğini anlatan Sayan, bu alanlarda çalışacak genç kitleye ihtiyaç bulunduğunu ve Türkiye'nin bu alanda istihdam potansiyelinin yüksek olduğunu dile getirdi.

 

Sayan, oyun sektörüne yönelik pozitif bir algı yaratılması ve kamu kurumlarınca desteklenmesi gerektiğini belirterek, "Bu alana destek veren tüm kurumlar bir arada çalışmalı. Uzmanlık alanlarına göre eğitimler oluşturulmalı. Ortaöğretim ve yükseköğretim kurumlarımızla bu sektörde girişimciler yetiştirmeye çalışan kuluçka merkezleri desteklenmeli." değerlendirmesinde bulundu.

 

Dijital oyunların bilinçli ve güvenli kullanılması gerektiğinin altını çizen Sayan, şunları kaydetti:

 

"Dijital oyunlardaki şiddet, müstehcenlik, İslamofobi ve kumara teşvik gibi içerikler, çocuk ve gençler üzerinde oluşturabilecek zararların başını çekiyor. Oyunlardaki risklere karşı hep birlikte bir reaksiyon göstermeliyiz. Katma değer yaratmayan oyunların aşırı tüketimi hem oyun bağımlılığına yol açabilmekte hem de zaman israfına sebebiyet verebilmekte. Çocukların ruhsal ve fiziki sağlıklarını olumsuz etkilemeyecek, eğitsel oyun tasarımı ve üretiminin artırılmasına yönelik politikalar, sektörün gelişimi için önemli bir adım oluşturacak. Geliştirdiğimiz oyunlarda milli değerlere vurgu yapılmasını önemsiyoruz. Oyunların içinde verilen subliminal mesajlara dikkat edilmeli, onlara karşı önlem alınmalı. Üretilecek oyunlar milli karakterimize uygun olmalı."


 


Diğer BİLİM-TEKNOLOJİ Haberleri

Japonya'dan uzaya kargo kapsülü fırlatıldı

Japonya'dan uzaya kargo kapsülü fırlatıldı

 Uluslararası Uzay İstasyonu'na (UUİ) bazı malzemeler taşıyan Japonya'ya ait kargo kapsülü, Tanegaşima Uzay Merkezi'nden fırlatıldı.   Amerikan Hav...

Apple, İrlanda’ya olan vergi borcunu ödedi

Apple, İrlanda’ya olan vergi borcunu ödedi

Avrupa operasyonlarına karşılık yeterli miktarda vergi ödemediği tespit edilen Apple, İrlanda hükümetine 15.3 milyar dolarlık ödeme yaptı. Ancak İrlanda, en az 2 yıl d...

Aydın'daki o mahalle internetle tanıştı! 'Organik ürünleri pazarlayacağım'

Aydın'daki o mahalle internetle tanıştı! 'Organik ürünleri pazarlayacağım'

Aydın'ın Koçarlı ilçesinde bir üniversite öğrencisi, Türk Telekom'un hayata geçirdiği "İnternetle Hayat Kolay Projesi"ni mahallesindeki b...

E-posta ile gelen büyük tuzak

E-posta ile gelen büyük tuzak

Teknolojinin gelişmesiyle emek vermeden para kazanmak için çabalayan kişiler, parayı kolay kazanmak için her geçen gün yeni yöntemler buldu. Hacker'lar,...

NASA'nın TESS uydusu ilk öte gezegen keşfini yaptı

NASA'nın TESS uydusu ilk öte gezegen keşfini yaptı

Amerikan Havacılık ve Uzay Ajansının (NASA) öte gezegen keşif uydusu TESS, ilk öte gezegen keşfini gerçekleştirdi.     "Space.com" inter...

Mars keşif aracı Curiosity operasyonlarına ara verdi

Mars keşif aracı Curiosity operasyonlarına ara verdi

Amerikan Havacılık ve Uzay Ajansının (NASA) Mars keşif aracı Curiosity teknik aksaklık nedeniyle operasyonlarına ara verdi.   Space.com internet sitesinde yayımlanan habere g&...

iOS 12'yi yükleyenlerin rehberinden uçtu gitti, dikkat!

iOS 12'yi yükleyenlerin rehberinden uçtu gitti, dikkat!

iOS 12 güncellemesini telefonunuza kurduysanız dikkat... Siz farkında değilsiniz; ancak aslında bakın neyi kaybettiniz?         iOS 12 güncell...

Kanada’da 3 yılda 2 bin 400 bitki türü bulundu

Kanada’da 3 yılda 2 bin 400 bitki türü bulundu

Bilim insanları, Kanada’nın batısındaki Britanya Kolombiyası bölgesinde yer alan yağmur ormanında 3 yıllık çalışmaları sonucunda yaklaşık 2 bin 400 bitki tür&uu...

Hava kirliliği yaşlılarda bunama riskini artırıyor

Hava kirliliği yaşlılarda bunama riskini artırıyor

Hava kirliliğinin 50 yaş üstü kişilerde bunama riskini artırdığı belirtildi.       İngiltere'de yapılan bir araştırma havadaki yüksek ni...

Hareketsizlik beyne cazip geliyor

Hareketsizlik beyne cazip geliyor

Bilim insanları, hareketsizlikten kaçınmaya çalışırken fazladan efor sarf eden beynin, bu nedenle "rehavetin cazibesini" tercih ettiğini kaydetti.    ...